17 iunie 2015

Accesibilitatea transportului public în Municipiul Chișinău / Accessibility of public transport in Chișinău municipality



[EN] A modern city needs a well planned public transport network. The travel speed of the public transport depends on established transport routes and on the speed set on them. But other important factor is location, density and accessibility of stations of the public transport. The idea of this small article started by visiting the website urbanobservatory.orgwhich made this analysis for major cities from all over the world such as cities from the U.S. and Canada, also cities from Europe as London, Paris, Brussels, Budapest and Berlin, etc (you can see it below). Moldova's cities could not be found on the list among the towns listed above, so I've decided to complete this gap ;)

[RO] Un oraș modern are nevoie de o rețea bine gândită a transportului public. Viteza de deplasare a transportului depinde de traseele stabilite și de viteza de deplasare pe ele. Însă un alt element important este amplasarea, densitatea și accesibilitatea stațiilor unde acest trasport public staționează. Ideia acestui post a pornit vizitând siteul urbanobservatory.org, care a efectuat analiza dată pentru mai multe orașe mari ale lumii din S.U.A și Canada, din Europa (Londra, Paris, Bruxelles, Budapesta, Berlin) etc. (vedeți mai jos): 
View larger map

printre ele orașele Republicii Moldova nu erau așa că am hotărât să completez acest neajuns ;) În calcul au fost luate stațiile transportului public si reteaua de străzi/drumuri preluate de pe OpenStreetMap, zonele de pe hartă reprezintă 3 arii cu intervale de timp necesare de a ajunge la stație, acestea sunt 5 min (416 m), 10 min (833 m), 15 min (1 249 m), distanța a fost calculată pornind de la ideia ca un pieton se poate demplasa în medie cu 5 km/h sau 83,3 m/min. Rezultatul îl puteți vizualiza în câteva cartoscheme sau dacă sunteți din perimetrul municipiului Chișinău puteți găsi zona unde trăiți navigând prin harta interactivă de la sfârșitul articolului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu