13 noiembrie 2021

Vizualizarea 3D a Masivului Ceahlău

Utilizând instrumente opens source (OGIS + Blender) am experimentat pentru prima data o vizualizare 3D folosind setările din Blender. Rendarea nu este perfectă și are încă multe neajunsuri dar ca prima încercare cred e acceptabil. Sursa de inspirație a fost tutorial-ul prezentat de Klas Karlsson (aici linkul). 


Care sunt ingredientele acestei rendari? Voi enumera doar pașii principali și sursa datelor, detalii referitor la cum se realizează rendarea este prezentată de către Karlsson:

1. DEM-ul zonei de interes, eu am utilizat SRTM

Cu ajutorul plugin-lui puteți descărca modelul numeric al reliefului din orice colț al Lumii cu excepția polilor plus aveți nevoie să vă logați pe Earthdata portal de la NASA, contul îl puteți crea aici.

2. Imagini satelitare.

În QGIS puteți încărca imagini din diverse surse. În acest exemplu am utilizat plugin-ul QuickMapService (în imagine de jos sunt încărcate Google Satellite).

3. Blender 3D este un program software liber de grafică 3D cu multiple capacități, în exemplul rendării Masivului Ceahlău am folosit doar o mică parte din ceste capacități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu